Onze Geschiedenis

Show / hide

De jaren '20 Het begin van ons verhaal

Ons verhaal begint begin jaren twintig van de vorige eeuw, met Samuel Ruben, een inventieve wetenschapper, en Philip Rogers Mallory, een enthousiaste fabrikant van wolfraamdraad. Ruben benaderde P.R. Mallory Company voor apparatuur die hij nodig had voor een experiment. Ruben en Mallory zagen een kans en koppelden Rubens inventieve genie aan Mallory's productiemogelijkheden. Hun samenwerking, die tot Mallory's dood in 1975 standhield, vormde de basis van Duracell International.

Show / hide

De jaren '60 Duracell de eerste batterij op de maan

Nos premières piles alcalines sont commercialisées sous la marque Mallory. Ces piles nouvelle génération sont spécialement conçues et livrées à Kodak afin d’alimenter leur appareil photo énergivore : l’Instamatic avec flash intégré. En 1965, le nom de la marque Duracell est introduit en mettant l’accent sur les programmes et produits pour les consommateurs. Les piles sont fournies directement à Agfa, Kodak et Polaroid, fabricants des appareils portables nouvelle génération tels que les magnétophones et talkies-walkies. En 1969, Duracell participe à la mission Apollo 11 et devient la première pile à aller sur la lune.

Show / hide

De jaren '70 Geboorte van een icoon

In 1971 introduceren we onze iconische koperen en zwarte kleuren, dat de geleidbaarheid, kracht en superioriteit van onze batterijformule symboliseert. Duracell-batterijen zijn de eerste batterijen die op tv te zien zijn. Ze worden al snel onderdeel van het alledaagse huishouden, mede dankzij een pakkende reclameslogan: "No other battery looks like it. No other battery lasts like it." ("Geen enkele batterij ziet er zo uit; geen enkele batterij gaat zo lang mee.") In 1973 ziet het Duracell-konijn het licht. Het reclamebureau Dancer, Fitzgerald and Sample verzint de memorabele tv-reclame met het trommelende konijn. Sindsdien staat ons konijn symbool voor de superieure levensduur van Duracell-batterijen in vergelijking met gewone zink-koolstof batterijen. Het konijn is door de jaren heen uitgegroeid van een eenvoudig speeltje tot een ludiek en geliefd merkicoon dat het Duracell-merk warmte en persoonlijkheid geeft.

Show / hide

2016 Overname door Berkshire Hathaway

Berkshire Hathaway Company neemt Duracell over. Duracell vindt blijvend onderdak bij Berkshire Hathaway. We blijven ons richten op duurzame groei, baanbrekende innovaties en langdurige waarde voor onze klanten en alle consumenten, zodat we 's werelds onbetwiste nummer één batterijmerk worden.

Show / hide

2019 Het Konijn praat

In 2019 krijgt ons Duracell-konijn een gave update: voor het eerst kan het praten! We lanceren ook een gloednieuwe campagne, genaamd 'Power On'. Voorzien van een nieuw stemgeluid gaat het Duracell-konijn op een zeer speciale missie om apparaten over de hele wereld te motiveren om langer mee te gaan.

Show / hide

2020 Lancering van Duracell Optimum, onze nieuwe generatie energie

Duracell Optimum is onze meest baanbrekende innovatie tot nu toe. Duracell Optimum AA- en AAA-batterijen van 1,5 volt hebben een unieke formule waardoor apparaten beter presteren. Sommige apparaten, zoals de Wireless Controllers van de Xbox One, gaan er langer door mee. Andere apparaten, zoals speelgoedauto's, gaan er sneller van racen, terwijl een automatische schroevendraaier sneller ronddraait zodat je in recordtijd meubels in elkaar kunt zetten.
Met Duracell Optimum haal je meer uit je apparaten.

ONZE WAARDEN

Onze bedrijfscultuur gaat uit van vier kernwaarden die het fundament vormen van hoe we zaken doen.

  • Samenwerking

    Werk samen als één team om de bedrijfsstrategieën uit te voeren

  • Verantwoordelijkheid

    Streef naar hoge maatstaven, wees proactief en nieuwsgierig, en verzin creatieve oplossingen

  • Integriteit

    Doe altijd dat wat op de lange termijn goed is voor het bedrijf en de organisatie

  • Vertrouwen

    Behaal resultaten met transparant leiderschap, zowel voor jezelf als voor anderen

Content Image

Contact us

Write us a message and get an answer within 48 hours.

CONTACT US