Hallo, wij zijn

we-are-duracell-logo-white

Duracell is wereld marktleider in het produceren van alkalinebatterijen met superieure prestaties, specialty en oplaadbare batterijen. Sinds de oprichting van ons bedrijf in de jaren ’40 zijn wij uitgegroeid tot een iconisch merk als het gaat om apparaten te voorzien van stroom met compacte, en duurzame batterijen. Duracell wordt vaak herkend door de roze Bunny die erg bekend is.

Duracell Bunny

ONZE GESCHIEDENIS

Show / hide

De jaren ‘20 Het begin van ons verhaal

Ons verhaal begint in de jaren ‘20, met een vindingrijke wetenschapper genaamd Samuel Ruben en een enthousiaste fabrikant van wolfraam gloeidraad genaamd Philip Rogers Mallory. Ruben komt naar de P.R. Mallory Company, op zoek naar een uitrustingsstuk dat hij nodig heeft voor een experiment. Maar Ruben en Mallory zien een opportuniteit: Rubens vindingrijkheid verenigen met Mallory's kwaliteiten als fabrikant. Hun partnerschap, dat zal duren tot Mallory's dood in 1975, vormt het fundament van Duracell International.

Show / hide

De jaren ‘60 Duracell als eerste batterij op de maan

De eerste alkalinebatterijen van het bedrijf worden op de markt gebracht onder de merknaam Mallory. Deze nieuwe batterijen zijn speciaal ontworpen voor Kodak, voor de energie-intensieve Instamatic-camera met ingebouwde flash. In 1965 werd de merknaam Duracell ingevoerd, waarbij de nadruk werd gelegd op consumentgerichte programma's en producten. Batterijen worden direct geleverd aan Agfa, Kodak en Polaroid, de fabrikanten van nieuwe draagbare apparaten zoals bandrecorders en walkie-talkies. In 1969 neemt Duracell deel aan de Apollo 11 missie en wordt de eerste batterij op de maan.

Show / hide

De jaren ‘70 Geboorte van een icoon

In 1971 introduceert Duracell zijn iconische koper-en-zwarte kleuren, welke de geleidbaarheid, de kracht en de superioriteit van de batterijformule symboliseren. Duracellbatterijen zijn de eerste batterijen in tv-reclames en worden snel een onderdeel van de huishoudelijke volksmond met een aanstekelijke reclameslogan: “No other battery looks like it. No other battery lasts like it.” (Geen enkele batterij ziet er zo uit. Geen enkele batterij gaat zo lang mee). In 1973 wordt het Duracell konijn geboren. Het reclamebureau Dancer, Fitzgerald and Sample uit New York creëren de memorabele tv-reclamespot met het trommelende konijntje. Sindsdien staat het konijntje voor de duurzaamheid van Duracells superieure batterijen in vergelijking met gewone zink-koolstofbatterijen. Over de jaren heen zal het konijntje evolueren van een gewoon speelgoedje tot een speels en geliefd merkicoon die Duracell warmte en persoonlijkheid geeft.

Show / hide

2016 Duracell krijgt permanent onderdak bij Berkshire Hathaway

Berkshire Hathaway neemt Duracell over. Duracell blijft focussen op duurzame groei, toonaangevende innovaties en het creëren van duurzame waarde voor zijn klanten en consumenten - het merk wordt 's werelds onbetwiste nummer 1 wat betreft huishoudelijke stroomvoorziening.

Duracell is wat marktaandeel betreft 's werelds bedrijf nummer 1 voor consumentenbatterijen en de toonaangevende fabrikant van hoogwaardige alkalinebatterijen, gespecialiseerde en oplaadbare batterijen. Sinds zijn lancering in 1965 is het merk uitgegroeid tot een wereldwijde consumentenicoon dat bekend is voor zijn kwaliteit, betrouwbaarheid en innovaties.

Duracell heeft wereldwijd meer dan 3300 medewerkers in dienst en is gevestigd in de VS, in de regio Europa-India-Midden-Oosten-Afrika en in Azië. Op 1 maart 2016 werd het bedrijf een permanent onderdeel van de Berkshire Hathaway groep.

Stroomvoorziening voor de meest gebruikte apparaten

Gemiddeld worden wereldwijd 63 Duracellproducten per seconde verkocht, en er worden steeds meer apparaten die werken op batterijen gelanceerd. Consumenten zien het Duracellkonijntje en het koper-zwarte label als synoniemen voor batterijen en wij proberen daarop voort te bouwen met nieuwe producten.

Het is onze ambitie om de eerste keuze wat betreft stroomvoorziening voor de meest gebruikte apparaten te worden en langetermijnwaarde en succes voor onze partners te creëren.

Succes via innovatie

Duracell kan terugkijken op een rijke geschiedenis met innovatie en de ontwikkeling van batterijen die compacter, krachtiger, efficiënter en duurzamer zijn dan die van onze concurrenten. Sinds de jaren ‘40, toen het oorspronkelijke bedrijf het levenslicht zag, is Duracell verantwoordelijk voor tal van innovaties in de industrie, zoals de eerste alkaline AA- en AAA-batterijen en de eerste batterij voor hoorapparaten. Duracellbatterijen waren de eerste batterijen op de maan en gaven de eerste draadloze Logitech-muis stroom, waardoor werk met de computer heel wat eenvoudiger werd.

Duracell streeft naar innovatie en met producten zoals Duracell Ultra Power, onze beste en krachtigste alkalinebatterij voor allerlei apparaten. Aanzienlijke investeringen in research en ontwikkeling zorgen ervoor dat Duracell producten de meest betrouwbare van allemaal blijven: van batterijen voor de meest recente intelligente spelletjes en spelconsoles tot mobiele apparaten die snel smartphones laden.

Zorgen voor kwaliteit en een lagere milieu-impact

Duracell Quality Assurance overtreft de vereisten van de ISO 9000 normen en schrijft de hoogste kwaliteit voor de grondstoffen voor, met strikte tests en inspecties van de prestaties en het energieverbruik. Iedere Duracell batterij wordt gecontroleerd op haar kwaliteit en verlaat de fabriek in een perfecte staat.

Duracells unieke POWERCHECK™-technologie stelt consumenten in staat om het stroompeil in de batterijen te controleren en deze eventueel een andere bestemming te geven in apparaten die minder stroom verbruiken. Dit biedt de consumenten wat zij nodig hebben en helpt bij het verminderen van de hoeveelheid afval. Al decennia lang zijn Duracells superieure alkalinebatterijen vrij van zware metalen.

Ondersteunen van onze partners

Door de duurzame prestaties en de hoogwaardige producten is Duracell 's werelds nummer 1 batterijmerk aanbevolen door 's werelds grootste toestelfabrikanten.